maandag 16 februari 2009

Birthdaycard - verjaardagskaart

This is the card that I've made for Naomi, the daughter of friends, who celebrated her 12th birthday last week. As we didn't had the change to come that day we went over there yesterday. Ursula....the food was delicious :)

Dit is het kaartje dat ik gemaakt heb voor Naomi, de dochter van vrienden van ons. Zij hield haar verjaardag al vorige week, maar toen konden we helaas niet komen vandaar dat we daar gisteren zijn geweest. Ursula.....het eten was weer lekker :)



Suplies:
Stamped Image: Sarah Kay
Paper: 7 Gypsies paperpad capri journey
Flower: Heidi swapp and prima esprit
Pin: selfmade
Sentiment: Whiff of Joy
Ribbon


donderdag 12 februari 2009

Carnaval window/Carnaval's raam

Today I finally made my Carnaval Window :) Was planning to do this for a few weeks but never found the time to do so.
The mask I bought at Pipoos, I painted it with acrylic paint. The styropor rings I glued together and painted them gold. I got some fabric at our market and drapped it around the head (I put it all on a vase so it is more steady). The butterflies are from Xenos. On the pictures you can see how it all turned out. This year I kept it modest :)

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn Carnaval's raam gemaakt. Dit zat al langer in de planning maar ik kreeg er gewoon geen tijd voor.
Het masker heb ik bij Pipoos gekocht, ik heb dit geverfd met acryl verf. De styropor ringen heb ik gelijmd en gespoten met goudverf. Ik had wat carnaval's stof op de markt gekocht en heb dit gedrappeerd over en rondom het makser. Het masker staat trouwens op een vaas zodat het wat steviger is. De vlindertjes heb ik van Xenos.
Op de foto's kun je zien hoe het geworden is.
Heb me dit jaar een beetje ingehouden :)











woensdag 11 februari 2009

Fold out card/Uitvouwkaart

This fold out card I made for a friend of my daughter Sanne. She celebrated her birthday today.
I got this idea out of the Magazine Cards Only. It's very easy to make. You have a square card as basic. On this you put your Design Paper and a mat underneath your folded part.
The folded part you cut a piece of 10 by 30 cm. You make a fold at 10 and 20 cm. These flaps you fold again but diagonal, (look good how to fold) to the outside of the card. Glue them in place. Attach some ribbon and decorate it further.
The squares I cut at 9,5 by 9,5 cm and the smallest square at 9.3 by 9.3 cm.

Dit kaartje heb ik gemaakt voor een vriendinnetje van Sanne die vandaag haar verjaardag heeft gevierd. Ik heb het idee uit het blad Cards Only. Het is vrij gemakkelijk. Je hebt een vierkante kaart als basis. Hier plak je je design papier op en een mat onder je uitvouwbare gedeelte.
Het uitvouwbare gedeelte wordt gemaakt uit een stuk cardstock van 10 cm breed en 30 cm. lang. Dit ril je op 10 en 20 cm. De twee buitenste vierkante worden je flappen. Deze ril je diagonaal, kijk wel dat je hem goed om rilt. Vouw de flap om naar de goede kant en plak hem vast. Bevestig je lint en decoreer het verder naar je zin.
De vierkantjes boven op het ik gesneden op 9.5 bij 9.5 cm en het kleiner vierkant op 9.3 bij 9.3 cm.





Supplies:
Cardstock Papicolor
Design Paper: Basic Grey Bittersweet
Stamping: Magnolia, Penny Black sentiment, MM butterflies, Prima clear stamps and Basic Grey Floral
Ribbon: Joy


maandag 9 februari 2009

Kars

Today (and yesterday) we had the possibility to visit our main supplier in Ochten - Kars.
We left early this morning as we had a two hour drive ahead of us. Unfortunately Marleen was ill and couldn't come with us. Hope you feeling better Marleen!

At 10 o'clock we arrived at Kars. First we just wandered around, met Mr. Tim Holz. Ofcourse we had our picture taken :)

Vandaag en gisteren hadden we de mogelijkheid om onze Leverancier in Ochten te bezoeken op de Knallende Kars Dagen. We zijn vroeg vertrokken want we hadden zo'n 2 uurtjes rijden voor de boeg. Helaas kon Marleen niet mee aangezien ze ziek was. Hopelijk voel je je weer wat beter Marleen!

Om 10.00 uur waren we daar. Eerst was rond gelopen en Mr. Tim Holz ontmoet.
Uiteraard even vastgelegd op foto :)





After that we heard that the workshops given were only 'till 13.30 hrs. There were a few we wanted to do, so we started at Connie's. We made this nice card with Hero Art stamps and ribbons.

Daarna hoorden we dat de workshops maar tot half 2 waren. Omdat we er een aantal wilden doen zijn we begonnen bij Connie. We hebben deze kaart gemaakt met Hero Art stempels en lint



It wasn't that busy so we had the possibility to do several workshops. This one at Regina Crooswijk. A nice box made of one Design Paper sheet

het was niet erg druk dus we hadden tijd om een aantal workshops te doen. Deze bijvoorbeeld bij Regina Crooswijk.
Een leuk doosje gemaakt van een vel Design Papier.




The Making Memorie Workshop was only for one person per shop, but as it was not so busy we both did the workshop. We're able to work with the Slice. I can say a very nice machine :)

De Making Memorie workshop was eigenlijk alleen voor 1 persoon van iedere winkel. Maar aangezien het helemaal niet druk was hebben we saampjes meegedaan. We konden hier werken met de Slice. Een heel leuk apparaatje :)



And we got a nice goodie bag too. Ofcourse we've made a LO with a few of the sheets, but I haven't finished it yet with pictures.

We hebben ook nog een leuke goodiebag gekregen. Uiteraard zat hier een workshop aan vast het maken van een LO, maar die is nog niet af. Moet nog foto's toevoegen.



After that we walked to the workshop given by Ranger. We worked with grungeboard, masks, and other techniques. Very funny doing this.

Daarna zijn we doorgelopen naar de workshop van Ranger. We hebben hier gewerkt met grungeboard, maskeren en andere technieken. Erg leuk om te doen.


This is the little booklet we've made with all the techniques in it.
Dit is het boekje dat we gemaakt hebben met de verschillende technieken.

Finally we ended at the table of Moniek Yannink. She let us make this card with the Cuttlebug and Colorcore papers.

Uiteindelijk zijn we geƫindigd aan de tafel van Moniek Yannink. Deze kaart hebben we bij haar gemaakt met de cuttlebug en het colorcore papier.



Anja made a different one, she also did at the workshop with Connie.
Anja heeft hier een andere kaart gemaakt, ook bij Connie was dit het geval.

Everyone was allready cleaning up, so we decided to go into the storage room and go shopping.
We wandered around there 'till 4 o'clock and drived home. We stopped at the McDonalds to get something to eat and I was home at 18.30 hrs.

Iedereen was al op aan het ruimen, dus we zijn het magazijn ingelopen en zijn gaan winkelen.
We hebben tot ongeveer 4 uur rondgedwaald en zijn toen richting huis gereden. Onderweg nog even gestopt bij McDonalds om wat te eten. Ik was zo rond 18.30 uur thuis.




This were the things I've bought. The magazine Art Specially 6 is not in the picture. Unfortunately 2 of my roles of ribbon are missing. I've searched the whole car, but cannot find it. Perhaps I lost them on the way to the car. I'm not happy about it.

Dit zijn de spulletjes die aan mijn vingers zijn blijven plakken. Het magazine Art Specially 6 zat er ook nog bij maar staat niet op de foto. Helaas ben ik ergens 2 rollen lint verloren. Ik heb de hele achterbak van de auto al nagezocht, maar kan niets vinden. Waarschijnlijk zijn ze eruit gevallen bij Kars. Ik weet het niet, maar ik baal er wel verschikkelijk van.

zondag 8 februari 2009

Passed/Geslaagd

this is the card I've made for our nephew. He passed for his driverslicence :)
I used an image that was allready prestamped and that I bought at work. Coloured with Copic Markers.
Papers are from Basic Grey (ofcourse)

Dit is het kaartje dat ik gemaakt heb voor ons neefje die vorige week geslaagd is voor zijn rijbewijs.
Ik heb een van de stempelvellen gekocht bij Pipoos waar dit figuurtje op stond.
Ingekleurd met de copics.
papier is Basic Grey (uiterard)




donderdag 5 februari 2009

My first DT Layout/Mijn eerste DT LO

Well, here it is. My introduction Layout for the Pimp-a-Pumpkin Design Team.
It had to be a LO about myself. To introduce myself. O boy, do I totally not like being on a picture. I used a sketch for this one. Don't know where I got it from. It's standing on my PC for over a very long time.
The journaling says:
Daughter, wife and mother
Owner of Koda, our white Shepard Dog
Scrapaholic, stamping fanatic so to speak a creative person
"Eigenwijs" (sorry don't know the translation for this word) somethimes chaotic
like to travel, "eating" books, and fond of Romantic Movies
Crazy about Black candy, chocolate and lollypops
Always music around and cozyness in my house

Dit is hem dan, mijn voorstel LO voor het Design Team van Pimp-a-Pumpkin.
Het moest een LO over mezelf worden en dat is een van de moeilijkste dingen die ik gedaan heb. Ik sta niet graag op foto's, sta liever achter de camera :)
voor de LO heb ik een sketch gebruikt. Weet niet meer waar ik die ooit vandaan geplukt heb, want hij staat al een eeuwigheid op mijn computer.






Supplies:
Cardstock: Papicolor
Design Paper: Paperkit from Frances Meyer Giverney
Flowers: prima's, chipboard flowers from the kit
Stamp: MM foam stamps
Others: cricut, sewing machine and computer for the journaling


maandag 2 februari 2009

My "what do you do when you don't scrap" LO/Mijn "wat doe je als je niet scrapt" LO

This is my LO for the challenge "What do you do when you don't scrap" at the Pimp-a-pumpkin forum. Well I read.....I can totally loose myself in a book.
The journaling says:
I'm very found of reading
I can dream away in the wonderfull world of Harry Potter
Cosy on the coach with a bouquet roman
laughing with a chicklits book
Get the chills with an exiting thriller
or leave a tear with a good romance
Totally out in my own world, far away of daily life
Just me and my book
Gorgeous isn't it!

I used some doodling on the LO too, only it's very hard to see. On the detail pictures it is. I used a Sakura glitter pen and dried up it wasn't that visabel at all :(

O yeah, I got shared first place with this one :) Together with yvonne.

Dit was mijn inzending voor de wedstrijd: "als je niet scrapt dan..." bij Pimp-a-Pumpkin je ziet het dan lees ik. Ik kan me helemaal "verliezen" in een boek. Heerlijk.
De journaling is:
Ik ben dol op lezen
Zo heerlijk wegdromen in de wereld van Harry Potter
Knus op de bank met een bouquetreeks flut romannetje
lachen met de chicklits boeken,
helemaal op gaan in een spannende thriller
of een traantje wegpinken bij een roman
Vertoeven in een eigen wereld, weg van de dagelijkse
beslommeringen, helemaal op gaan in het boek
Heerlijk toch!

Ik heb ook nog wat doodles gebruikt op de LO alleen zijn deze niet helemaal goed zichtbaar. Ik had een sakura glitterpen gebruikt en opgedroogd gaf het niet zo mooi zichtbaar effect ;(

O, ja. De uitslag. Een gedeelde 1e plaats samen met Yvonne.





Supplies:
Paper: Papicolor scrappaper, S.E.I. Chocolate
Flowers: old books, prima's, cricut flowers and chipboard
Journaling: computer generated
Others: paint, cricut