Posts tonen met het label distress. Alle posts tonen
Posts tonen met het label distress. Alle posts tonen

zaterdag 19 mei 2012

Mixed Media

Voor mijn cursisten, die het meestal niet erg vinden om vieze handen te krijgen had ik in maart deze voorbeeldlayout gemaakt. Had hem alleen nog niet mijn blog geplaatst Lekker kliederen met Gesso, glimmermist, distress inkt en alcohol inkt. Op de foto zie je mijn jongste dochter Lisa staan voor een winkel in Peschiera (Italiƫ) waar ze bijna alleen maar Hello Kitty spulletjes verkochten. En voor degene die mijn dochter een beetje kennen, zij is een enorme Hello Kitty fan ;-)
Bedankt weer voor jullie bezoekje

woensdag 29 februari 2012

Glimmermist, embossingpoeder en distressinkt.....knoeien maar ;-)

Iedere maand komen bij mij thuis nog trouw een aantal cursisten vanuit mijn Pipoos tijd en iedere maand is het weer een uitdaging om met wat leuks op de proppen te komen ;-)

Deze maand was Layouttijd en na wat rondneuzen naar leuke technieken op de verschillende bloggen kwam ik bij mijn grote vriendin Birgit Koopsen uit.
Ik vind haar werk geweldig en was zo vrij haar techniek toe te passen in de volgende Layout (eigenlijk heb ik hem gewoon gelift, vond hem zo leuk)

Als basis is een vel wit cardstock gebruikt. Hierop heb ik eerst de cirkels aangebracht met embossingpoeder (wit opaque), daarna heb ik mijn kleuren glimmermist tevoorschijn gehaald en deze willekeurig op het cardstock aangebracht.
Langs divserse kanten van het papier ben ik met een tekststempel gaan stempelen. De pastilles zijn gemaakt met distressinkt. Hiervoor heb ik eerst een malletje gemaakt op mijn cricut door de "ruit" diverse keren uit te snijden en iedere keer het vel te verschuiven zodat ze niet boven elkaar kwamen te staan.


De foto is genomen in Italiƫ, afgelopen vakantie. Peter is hier vroeger een aantal keren met zijn ouders geweest en precies ook op dit plekje staat zijn vader op de foto. Vandaar ook de tekst: Precies zoals opa, maar dan een paar jaartjes later
De vlindertjes zijn uitgestanst en bespoten met glimmermist, de swirl ook.

Dank jullie wel voor het langskomen
Groetjes,


woensdag 27 oktober 2010

Just me

Dit is de Layout van de 3e workshopavond waar ik al in een eerder blogbericht over sprak. Het mini enveloppenboekje hebben we vanavond gemaakt en was erg goed ontvangen. Heb nog geen foto's erin verwerkt en ook nog geen foto's gemaakt van het geheel, maar dat komt nog wel ;)

This is the layout that I've made for the 3rd workshopevening of which I've told you about in an earlier blogpost.
The envelop mini we've made this evening and the ladies liked a lot. Haven't got photo's in it yet, and haven't taken photo's of it, but that will come.





Het papier dat ik gebruikt heb is van Glitz Design, de bloemetjes zijn van Prima en bestempeld en bewerkt met Distress inkt. De swirl heb ik zelf gemaakt met Perfect Pearls.
The paper's used are from Glitz Design, the flowers are from Prima and distressed and stamped on with Distress inks. The swirl I've made myself with the Perfect Pearls.