zaterdag 21 juni 2008

Koi watercolours

At work I get the opportunity to "play" with new product. One of these new products was the KOI watercolours. I had never worked with this, I'm not a painter :) But this is what I've made of it:

Op het werk krijg ik vaak de gelegenheid om te "spelen" met nieuwe producten. Een hiervan was de KOI waterverf. Ik had nog nooit met waterverf gewerkt, ben dan ook geen schilder :) Maar dit is wat ik ervan gemaakt heb:



I've painted the middle of the card with the water on water technique. I used brown colours. After drying (I speeded it up with the heating tool) I stamped several butterflies in the middle. I made the card complete with brown ribbon and a sentiment.

Ik heb in het midden van de kaart geverfd met de nat op nat techniek. Door eerst water op de kaart te "verven" en daarover heen de waterverf krijg je dit effect. Na het drogen (wat ik met een heat tool heb gedaan, je kunt het natuurlijk ook zo laten drogen) heb ik verschillende vlinders in het midden gestempeld. De kaart is afgemaakt met lint en de "sentiments"



On this card I used the stamp from Nellie Snellen: Ukkies. This one is painted directly with watercolour.

Op deze kaart heb ik direct de stempel van Nellie Snellen ingekleurd met waterverf



This card is inspired by an articel in the first Art Specially. I used the wet on wet technique again. But first I embossed the flowers (MM) with white opaque embossing powder. After that I applied water on the card and put on the colours green, yellow and blue. The ribbon makes the finish. The sentiment says: Good Luck

Deze kaart is geinspireerd door een artikel uit de eerste Art Specially. Ik heb weer de nat op nat techniek gebruikt. Eerst heb ik de bloemen (foamstempels van MM) geƫmbossed met witte embossingspoeder. Hieroverheen heb ik met de kwast water aangebracht waarna ik de kleuren blauw, geel en groen erover heen geverfd heb. De kaart is afgemaakt met lint en het "sentiment" blokje is op dezelfde manier bewerkt.

After all, I'm not only a cardmaker, but also a scrapper. So I couldn't resist making a scrapbook page also. I had some beautiful pictures of my visit to the "Keukenhof" a few years ago, and I wanted to use them for a different project, but I decided to use them for this. I embossed the flowers on to the cardstock and used the wet on wet technique again :) It turned out very good I think. The titel is made by a Cricut font Daisy chain. I had this cart as a gift at the "Knallende Kars" days in Ochten, where I joined a Provocraft workshop about the Design studio. Nice gift don't you think :)They seemed limited as I saw on Ebay that they were listed for over $ 100.-

Uiteraard ben en blijf ik een scrapper in hart en nieren en kon ik de verleiding niet weerstaan om hier ook een scrapbook pagina van te maken. Ik had nog foto's liggen van een bezoekje aan de bloembollenvelden van een paar jaar geleden. Eigenlijk had ik ze bedoeld voor wat anders maar ik vond ze wel bij deze LO passen. Ik heb de bloemen (Foamstempels van MM) weer geƫmbossed met wit embossingspoeder. De nat op nat techniek weer eens uit de kast gehaald. Goed gelukt niet waar? De titel is gemaakt met de Cricut en de cart "Daisy Chain". Deze heb ik gekregen bij een workshop van Provocraft over de Design Studio in Ochten bij de Knallende kars dagen. Leuk cadeautje niet waar :) Ze schijnen gelimiteerd te zijn, aangezien ik ze op E-bay al aangeboden heb gezien voor over de $ 100.-




Geen opmerkingen: